СПОСОБИ БОРОТЬБИ ЗІ СТРЕСОВИМ СТАНОМ
(рекомендації для учнів)

1.Звертайте увагу на гарне і не концентруйте її на поганому.
2. Знайдіть з
аняття , що приносить Вам радість: заняття спортом, слухання
улюбленої музики, читання книги, хобі, прогулянка, відвідування дискотек,
танців, тощо.

3. Поділіться зі своїми близькими людьми тривогами, проблемами й не
замикатися у собі.

4. Не соромтеся просити допомогу. Її можуть надати родина, друзі, психологи.

5. Не байдикуйте, будьте завжди зайняті, - це найдешевші і найефектив-
ніші ліки на землі.

6. Не панікуйте. Спокійно подумайте, як змінити ситуацію, а для цього
виконайте три правила
:

vЗапитайте себе: «Що мене очікує в найгіршому випадку?».
vПриготуйтеся прийняти це як неминуче.

vСпокійно подумайте, як змінити ситуацію.

Так радить Дейл Карнегі

Кожна людина повинна сама прагнути допомогти собі у вирішенні багатьох проблем, пов’язаних з навчанням. Але надійним помічником, порадником може виступити практичний психолог, класний керівник.

winklaughwink

 Поради психолога батькам :

про важливість проявів любові до дитини

Cамоповага дитини не розвинеться без поваги дорослих до неї. Якщо Ви бажаєте дізнатися про основні прийоми формування самоповаги у дитини, прочитайте інформаційний листок, такі важливі риси, як повага до себе і впевненість, базуються на проявах любові в родині. Важливо показути не тільки дитині, що ми її любимо, а й іншим членам сім’ї та родини. Дитина несвідомо наслідує наші вчинки, стосунки між батьками. Психологи рекомендують цілуватися та обійматися членам родини не меншу, ніж 8 разів на день. Психологи пропонують виражати свою любов і хвалити дитину та інших членів родини різними способами. Для того, щоб полегшити завдання, Вашій увазі пропонується інформаційний листок «Як виразити любов до своєї дитини».

Інформаційний листок: «Як виразити любов до своєї дитини»

 Я такий щасливий, що в мене є такий син (така донька), як ти.

 Я сьогодні цілий день думаю, яка гарна у мене дитина.

 Я люблю тебе.

 Мені дуже сподобалось, як ти…

 Я відчуваю себе щасливим, коли ти…

 Я так пишаюсь тим, як ти…

 Я пишаюсь тобою!

 Поплескати дитину по спині.

 Нехай дитина почує, коли ви говорите комусь, як пишаєтесь нею.

 Виявляти зацікавленість в тому, що робить ваша дитина.

 Ділитися з нею власним досвідом.

 Показувати турботу про дитину, коли вона почувається погано.

 Звертатися до неї за порадою.

 Радіти з дитиною за її успіхи.

 Дати знати дитині, наскільки вам цікаво проводити з нею час.

 Зробіть щось особливе для дитини, якщо вона доклала до чогось багато зусиль.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ви можете дописати разом з дитиною свої варіанти прояву любові.

 

Інформаційний листок: «Прийоми формування самоповаги у моєї дитини»

 Підтримувати успіхи дитини, хвалити навіть за незначні її досягнення.

 Стимулювати дитину брати участь у шкільній та позашкільній діяльності, але не вимагати завжди бути кращою.

 Висловлювати підтримку, якщо дитина у розпачі.

 Допомагати дитині вибирати та ставити перед собою реальні цілі.

 Виправляти та оцінювати вчинок чи поведінку, а не особистість дитини.

 Надати можливість дитині відповідати за будь-яку домашню роботу, але так, щоб вона відчула себе частиною команди.

 Робити щось разом з дитиною, адже вона дуже цінує час, який проводить з батьками.

 

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА УЧНЯМ:

Умій володіти собою

1. Пам’ятайте: найкращий спосіб боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.

2. Щоб забути свої напасті, намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.

3. Не намагайся змінювати чи перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися самовихованням.

Пам’ятай: кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості.

4. Май мужність від щирого серця визнавати свої помилки.

5. Вчися володіти собою! Гнів, дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам’ятай, що «рана заживає поступово». Не через дрібниці.

6. Будь-яка справа починається з першого кроку! Пам’ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку.

7. Людина, має необмежені можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.

8. Будь толерантною особистістю.

Толерантність ( від лат. Tolerans – терплячий) – терпимість до чужих думок і вірувань.

Коли не подобається моя зовнішність?

     Стати сильнішим і красивим можна. Подивись уважно на себе і оточуючий світ. Кожного дня ти бачиш себе в дзеркалі. Щось тобі подобається в своєму відображенні, а щось хотілось би змінити.

Багатьом підліткам може не подобатись їхнє обличчя, волосся, голос, фігура та ін. Досить рідко можна взагалі знайти людину, яка повністю задоволена своєю зовнішністю.

Тобі може бути незручно від своєї зовнішності, але, повір, оточуючі звертають на це набагато менше уваги, аніж ти думаєш. Зовнішність, проблема ваги, швидкий або повільний ріст – все це може стати серйозними випробуваннями в юнацькі роки. Але з часом більшість із цих проблем зникне. І багатьом доведеться змиритись з тим, що хтось може бути кращим. В твоїх силах вміти залишатися завжди самим собою і показати себе виграшно. Тому важливо в розумній мірі цікавитись своєю зовнішністю. Те що може не подобатись тобі, може подобатись іншим і викликати у них захоплення, а навіть і заздрість.

Нічого не заважає твоєму волоссю, обличчю, рукам і нігтям бути завжди чистими. Білі зуби, здорові, рожеві ясна зроблять твою посмішку більш привабливою. Правильне харчування і фізичні вправи допоможуть тобі слідкувати за вагою.

Крім того завжди можна підібрати фасон одягу і стильну зачіску, які зможуть підкреслити переваги твоєї зовнішності і приховати недоліки. Додай зусилля й фантазію і твоя зовнішність зможе вигідно змінитися.

Не забувай про те, що кіно і телепередачі, красиві жінки і «накачані чоловіки» – все це реклама. Саме вони – виробники і рекламодавці, що отримують великі прибутки втискають нас в певні рамки «краси», бо їм вигідно, щоб ми купували дорогу кос­метику для тіла і сиділи на «модних» дієтах. Перед тим як вийти на подіум чи з’явитись на обкладинці журналу над фотомоделлю чи моделлю працює ціла група візажистів, стилістів і косметологів. Далеко не всі виглядають як супермоделі.

Пам’ятай! Нікому не дозволяй втиснути себе в чиїсь рамки. Будь по своєму красивим!

Стань перед дзеркалом зараз і заглянь собі в очі. Чи симпатичні вони? Що ти в них побачив?

Веселі смішинки, чи смуток, чи ще щось, що не можна передати словами?

Згадай які очі у твоїх друзів, у однолітків? Чому одні очі тобі подобаються, вони тебе притягують, тобі хочеться познайомитись з цією людиною, а інші, навпаки, відштовхують. Буває й так, що хтось має красиве тіло, обличчя, а погляд – неприємний. Чи захочеться тобі з ним подружитись?

Крім того, подумай – більшість твоїх друзів мають прекрасні якості і ти навіть не думаєш про те, як вони виглядають. І ти також маєш чесноти, які здатні затьмарити будь-які фізичні недоліки – і реальні, і надумані.

Як готувати домашні завдання?

  • Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
  • Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний.
  • Навчися користуватися словниками й довідниками. З’ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
  • Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
  • Між уроками роби перерви.
  • Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам’ятати.
  • Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова – найважливіші в кожному абзаці).
  • Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
  • Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам’ятати матеріал.
  • Складай план усної відповіді.
  • Перевіряй себе.

Як здолати хвилювання перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією?

 Перед початком уроку:

• Готуйтеся!

• Ретельно вивчайте матеріал.

• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.

• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.

• Потрібно добре виспатися в ніч перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією.

• Відведіть собі час із запасом, особливо для справ, які треба виконати перед тестуванням, контрольною роботою, підсумковою атестацією і приходьте на урок незадовго до початку.

• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.

• Не приходьте на урок голодними.

• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тест, контрольну роботу, підсумкову атестацію.

• Не хвилюйтеся.

Під час уроку:

• Уважно прочитайте завдання.

• Розподіліть час на виконання завдання.

• Сядьте зручно.

• Якщо Ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.

• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.

 

********************************************

 

Залежність від комп’ютера - це теж саме, що й наркоманія
 

Комп'ютерна залежність – негативний психологічний наслідок надмірного й неконтрольо­­ваного захоплення людини ком­­п’ютерною грою та Інтернетом.

Загальні ознаки комп’ютерної залежності

Психологічні симптоми:

  • Людині важко самостійно відірватись від роботи або гри на комп’ютері;
  • Якщо хтось або щось відволікає від комп’ютера, людина відчуває сильне роздратування;
  • Прийшовши додому або прокинувшись зі сну, спершу вмикає комп’ютер;
  • Нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин);
  • Час проведений за комп’ютером змушує залежного відкласти або ігнорувати домашні справи, роботу, навчання, зустрічі, домовленості;
  • Постійний пошук грошей на придбання ігор, обладнання, оплати Інтернету;
  • Завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурхливу діяльність;
  • Відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;
  • Справи поза  комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція);
  • Обговорюється комп’ютерна тематика завжди і з тими, хто обізнаний з даного питання.

Фізичні симптоми:

  • Зап’ясний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;
  • Сухі очі;
  • Головні болі (схожі на мігрень);
  • Болі у спині;
  • Недотримання гігієни;
  • Розлади сну;
  • Нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером;
  • Готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера.

Перші ознаки залежності

    • пропуски занять через комп'ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;
    • просиджування за комп'ютером уночі;
    • приймання їжі за комп’ютером;
    • відсутність інших захоплень, крім комп'ютерних ігор та  віртуальних пошуків у мережі Інтернет
    • віддавання переваги віртуальному спілкуванню;
    • загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;
    • дитина не уявляє,чим себе зайняти, коли комп'ютер зламався;
    • конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп'ютером.

Поради для профілактики комп’ютерної залежності:

  • Обмежувати час перебування за комп’ютером – до 30 хв. після чого треба змінити вид діяльності;
  • Установити часовий закон – не грати перед сном та коли не виконані домашні завдання та справи;
  • Контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечистої сили;
  • Частіше гуляти з друзями, не забувати, що реальне спілкування важливіше і корисніше від віртуального;
  • Принципово не їсти під час роботи та гри за комп’ютером;
  • Навчитись правильно ставитись до комп'ютера як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання задоволення.